Objektivitet och kritik

Så denan tidiga morgon så ska jag ta och skriva några rader om objektivitet och krtik. Jag personligen kritiserar en jävla massa saker här i världen pga av att jag tycker att det är fel.

Det är mina åsikter och de står jag för. Om du har lust så kan du få försöka övertyga mig om motsatsen.

Så en vacker dag satt jag vid min TV och såg på en roande serie vid namn: "Penn & Teller: Bullshit!". Där används många fula ord och all kritik som riktas mot allt där anser som siga själva vara "objektivt".

Njae, sanning med ganska mycket modofikation. Efter att ha sett några avsnitt så inser man att de står för en mer eller mindra extrem tanke av liberalism. Kontroversiella avsnitt som vill påstå att passiv rökning är ofarligt och att röka gräs borde vara en rättighet som alla ska få ha i världen kan jag inte riktigt hålal med om.

Jag skriver iaf att det är jag som tycker det. Efetr lite lätt forskning på internet så får jag veta att stora delar av deras undersökninhar och "objektiva data" komemr från det här stället: The Cato Institute, http://www.cato.org/

Visserligen gör de inte beställnings undersökningar men stora delar av deras finanser fås från företag som Phillip Morris (världens största tobaksbolag) och en del del privat finansiärer som har mer eller mindre extrem-liberala tankar.

Hur som haver så tror jag inte på att det över huvud taget finns någon form utav obejktiv TV som är komersiellt finansierad.

0 kommentarer: