Myten om kräkmedel

Jag tror att alla i det svenska samhället som innehar en ålder över 12 har hört den så fruktansvärt svårdödade myten om att systemsprit ska innehålla kräkmedel.

Jag har ingen aning om var den ska komma ifrån, men lite efterforskning på internet så verkar det vara så att myten ska ha någon form av syfte. Tydligen verkar en del inte förstå varför kroppen säger ifrån när du dricker för mycket alkoholhaltig dryck inom en på tok för kort tids rymd.

Myten sprids tydligen via de vanliga lögnhals-kanalerna, dvs: Polisen, Tullen, Socialen, Dina föräldrar och idioter.

Hur som helst så har det fötts en annan myt runt den första som ska förklara varför du uppenbarligen inte ska spy av hembränd eller hemmajäst vätska.

Jag börjar bli så fruktansvärt sjukt less på att ständigt höra från diverse personer att det ska finnas kräkmedel i whiskeyn jag dricker eller groggen jag blandar.

Den denna fördelen just den här myten har är att du snabbt kan kategorisera in vad för sorts människa det är du talar med eller råkar lyssna på.

Hur som haver har jag ett förslag för att lösa problemet. Låt Odenberg gå loss med stadskassan och köpa in diverse stridsmaterial, hyr in legoknektar från forna sovjet och låt jakten börja.

0 kommentarer: