Kasta bort pengar

Efter att ha läst den här artikeln så började jag fundera på hur mycket pengar som kastas i sjön utav våra kära politiker i miljöns namn.

Att utför undersökningar och forskning för att få siffror värden och statistik för att grunda beslut är inget fel på men att göra en undersökning på hur mycket gaser som kommer ur en ko när den fiser och rapar lät för mig minst sagt långsökt.

Om man läser artikeln så kommer man fram till att metangas som kor, får, älgar, hjortar och andra djur som finns i sverige producerar gaser som inte ska vara bra för miljön. De nämns också att gödsla med skit inte ska vara bra för miljön då det bildas lustgas som tydligen ska vara väldigt farligt för miljön.

Efter att ha läst artikeln och hur mycket pengar som skulle plöjas ner i att fixa fram de där numrena börjar jag allvarligt fundera på vem fan som kom med förslaget. Säkerligen så måste det vara en sån där trädkramande jävla miljöpartist som har stoppat i sig för mycket antidepresiva piller och snetänt på skiten.

Det som jag mest av allt stör mig på är att man nu börjar attackera precis allt som gör det möjligt för människor att leva civiliserade liv. Kor och annat kreatur har funnits i ganska många fler år än bensinmotorer och kolkraftverk. Jag är mycket skeptisk till tanken på att det skulle vara farligt för miljön att ha kor ute på bete och att använda koskit som gödsel.

Att global uppvärmning existerar är ett faktum. Att människan förr eller senare helt enkelt inte kan bränna mer fossila bränslen för att det helt enkelt inte finns nå mer att bränna är även de ett faktum. Men att folk skulle förstöra miljön genom att äta köttbullar och entrecote är helt enkelt inte möjligt.

jag börjar känna en viss konspirations känsla. Miljötomtarna som alla vet är veganer har nu hittat på en anledning att förbjuda kött i våra hyllor på affären och att tvinga alla till att äta sojakorv och morötter. Förbannelse åt miljöpartisterna och deras anti-civilisations tankegångar.

0 kommentarer: