Irriterande folk. del2

Än en gång så ska jag ta upp det återkommande ämnet, irriterande folk som kan driva en vettig människa till vansinne.

Den här gången så ska jag ta upp den självcentrerade människan. Den självcentrerade människan brukar ofta ha en del olika öknamn ni samhället som te.x fjortis, personal chef, småbarns mamma eller politiker.

Jag vet inte hur många gånger min skalle har tappat hårstrån pga att man har prata med ovanstående kategorier av människor eller liknande patrask. Ett anta gånger så har man önskat sig en lag som tvingar folk till sunt förnuft, men pga uppenbara svårigheter så kan det bli något svårt att införa en sådan lag.

För att du ska förstå vad jag menar så ska jag ta en sorts person ur bunten som jag listade någon mening tidigare. Låt oss ta... småbarns mamman. Till att börja med så är inte alla nyblivna föräldrar helt tjörda i skallen men en god andel av dem är det och jag hoppas att så många som möjligt tar illa upp.

En småbarns mamma idag brukar normal sätt vara åt helvette för ung, tillräckligt pantad i skallen för att bli med barn i så pass ung ålder. De brukar bli djupt förolämpade om man inte lämnar företräde för dem i busskön, om man inte ger dem plats i kassan eller att man råkar stå 10 meter bortanför och röka. Stackars unge kan ju få cancer!

För att avrunda allt det så brukar ungen i 99,9% av fallen att skrika som om den har blivit matad med taggtråd i en vecka. Men självklart bryr sig inte modern ett skit om det utan fortsätter att prata i mobiltelefon samtidigt som det infernala tuggumismaksandet fortsätter.

Har man otur så har de med sig en drös med andra ungar som hon lyckats klämma ur sig och de har en ganska starkt tendens till att göra i princip vad de själv passar dem. Om de börjar sparka på folk så händer självklart ingenting i hjärnkontoret på den så stressade modern. Låt oss säga att jag tar och lyfter upp ungen i nacken och uppmanar dem om att sluta. Sammtidigt så ger jag ett milt hot om att den inte kommer få några ny tänder förän om 5 år. Nu så blir jag självklart den ondskefulla människan i hela ekvationen.

Hur kan det komma sig att den personen som skulle ta ansvar inte bryr sig om något annat än sig själv och så fort jag rättar till problemet så blir det ett jävla liv.

0 kommentarer: