Ursviksskolan del3

Efter mycket om och men så har jag hört rykten och fått en del av dem bekräftade. Vad som orsakade branden är än så länge okänt.

Rykten har gått om att det ska ha funnits ungdomar på taket till skolanjust innan branden ska ha börjat. De stämmer då jag har pratat med ett flertal ögonvittnen som jag har starkt förtroende för. Vad de gjorde på taket till byggnaden kan man spekulera, men de obekräftade ryktena säger att de ska ha tjuvrökt cigaretter där.

Personer boende i närheten ska ha larmat både polis och vaktbolag för att få bort ungarna från taket. En bil fån företaget Securitas dök upp vid 14:20 tiden. I samma veva ska ungarna ha kastat sina cigaretter för att sen fly från platsen.

Självklart så kommer en del löst påskuvade skallar på tanken att eventuella cigaretter ska ha startat brasan. Jag finner det mycket osannolikt då jag vet att även lättantändliga vätskor som T-sprit och bensin har stora problem att tändas av den lilla glöd som finns på en fimp.

Jag vet dessutom att den delen som av huset som först fattade eld är tämligen svår att komma åt då de inte ska ha funnits varken stegar eller för den delen andra sätt att enkelt ta sig dit.

I allt tumult så har två grabbar (som ska ha haft ganska ung ålder) blivit tagna av polis sannolikt misstänkta för mordbrand. Om de nu har orsakat dådet så ska de ha en eloge och en skuld till kommunen på en satans massa pengar. Jag vill inte betala skiten med mina skattepengar.

0 kommentarer: