Dömande människor

Jag läste nyligen ett inlägg på en annan blogg som tydligen ska handla om att det är fel att döma människor Hmm, jag känner mig något utsatt där. Skit i det jag läser vidare att jag tydligen inte ska ha rätten att döma folk utan att känna till hela deras livshistoria, alla eventuella motiv och handlingar

Vidare läser jag att folk allt för ofta döms utifrån situationer, åsikter eller handlingar Nu börjar de snurra ganska ordentligt i mitt huvud här. Till att börja med, jag har aldrig varit en person som haft speciellt stor empati för andra människor Däremot så har jag den grundläggande tanken om att alla ska ha rätt att tycka, tänka och yttra sig om precis som de själv vill. Hur jävla idiotiskt det än är så ska alla ha rätten att uttrycka sig själva.

Hur kan då jag kritisera andra som jag anser vara mer eller mindre hjärndöda? Jo jag utnyttjar den där rätten att tycka och tänka!

Inlägget är dubbelbottnat. Personen i fråga dömmer alla andra att vara osympatiska tjockskallar. Men du som läser ska ta hänsyn.

Finns det något som jag har problem med så är det folks som skriker och pekar åt alla andra men inte själva lever efter vad de lär. Personer som dömmer själv men vill frånta alla andra rätten att döma

0 kommentarer: