Irriterande folk. del5

Än en gång så ska jag hacka på en folkgrupp, åldersgrupp eller annan löst sammansatt kategori i samhället som jag anser vara irriterande eller på annat sätt tillföra oförstånd i samhället. Den här gången är det bloggare som ska få sig en skopa av den rena skiten som de oftast skriver själva.

Hur kan det komma sig att jag har någon form av rättighet till att attackera det medium som jag själv använder för att förmedla mina egna tankar? Väldigt enkelt, jag skriver inte om vad som händer mig själv på ett omoget emotionellt laddat sätt som mest av allt handlar om hur bloggaren ser världen och gnäller om livet samtidigt som de motsäger sig själva.

Ingen jävel i sverige bryr sig om du råkar ha haft en dålig dag, att din hund har blivit manglad av en bil, skinnflådd av en förbipasserande polack och att du har varit dum nog att köpa pälsen på torget för att senare upptäcka att du nu använder din hund som huvudbonad.

Jag hoppas att jag inte ska behöva länka till någon sida som innehåller allt som jag tidigare har nämnt Ta dig tid att hitta en blogg som skrivs av en gymansie studerande flicka som anser sig ha någon form av problem med sitt liv så börjar du förstå vad jag menar. Om nu denne person skriver i sin blogg att den har självmorstankar och att hängsnaran är redo att användas så fort de har besökt toaletten så är det helt OK för min del.

Men då kommer självklart skvallerblasket dagen därpå att hitta tjejens blogg och på något vrickat vänster så börjar folk skylla på att hon fick för lite uppmärksamhet eller att det är "internets fel". Om nu folk är så gudförbannat jävla deprimerade och söker nya vänner, ta dig tid och gå ut för fan istället för att trösta dig själv med att skriva onödigt emotionellt skit som ingen jävel bryr sig om, vare sig du är död eller inte.

0 kommentarer: