Smärtsamm media

Eftersom att jag nu har förflytta min röv till en annan del av landet så har min senaste tid varit en smula långtråkig. Helger går det alldeles utmärkt att inte ha något att göra. En snabb tripp förbi bolaget och all form av tristess är bortom horisonten Däremot på de vanliga vardagskvällarna då jag har haft lite att göra så har jag tagit mig tid att lyssna på radio.

Efter att väldigt snabbt har ratat allt vad som heter kommersiell radio så kom jag att landa på den skattefinansierade smörjan som iaf innehåller nyheter av acceptabel kvalitet. Efter ett par kvällars lyssnande så kom jag fram till att allt är inte guldklimpar i den statliga radiotjänsten.

Att blanda upp intervjuer med passande musik är ett koncept som jag kan leve med, men när radio pratarna börjar prata om personliga tragedier och att sunt förnuft är övervärderat så börjar jag fundera.

Kan det vara så att den statliga radion har gjorts sig av med alla vettiga reportrar, för att sedermera byta ut dem mot inkompetenta rövhål. Rövhål som vill skapa mer show av poletiken i Sverige, likt en båtresa mellan Sverige och Finland.

Självfallet så ville de nu ha lyssnarnas åsikter. En upplyst och förståndig människa hörde av sig och kallade dem för idioter som mer brydde sig om förpackningen är innehållet Lustig nog så hånade radioprataren denna kommentar.

Likt en fluga som söker enbart uppskattar dynga och skit så idiotförklarade radioprataren sig själv när denne inte tyckte att detta var konstruktivt.

Att jag tar upp statlig media som ett exempel på sådant som bör innehålla objektivitet och förstånd är helt enkelt för att var och en av alla som bor i det avlånga landet som heter Sverige betalar för att det ska produceras.

Alla kan självklart inte uppskatta allt, men om jag tvingas betala något med mina skattepengar så kan jag kräva att lobotomerade schimpanser inte ska hålla i radioprogrammen.

0 kommentarer: