Så kallat kontroversiella frågor

Moralistiska frågor som bör få definitiva svar. Självklart kommer någon person som lider utav defekter att skriva något i stil med att jag är känslokall eller har dålig medkänsla. Men eftersom att grundregeln att jag inte gör ett skit för någon annan innan de har gjort något för mig kvarstår så vill jag påstå att mina svar är korrekta.

Låt mig därför nu länka till en lista som ska innehålla en del så kallat kontroversiella frågor.

Att vittna eller inte vitna?
Jag kräver att alla andra ska vittna för min egen del. Men om jag ska vittna för en person jag inte känner eller att det skulle innebära problem för min egen del så avstår jag.

Att anmäla eller inte anmäla?
Innebär det att jag förnöjs eller på ett eller annat sätt har någon vinning utav det så ja. Om inte så nej.

Pro choice eller inte?
Ett foster har inget aktivt medvetande eller bestående minne, därför har jag lika mycket rätt att avliva det som myrorna som är irriterande på tomten.

Konsekvensneutral eller inte?
Om jag kan tjäna på en sådan publicering i någon form så vist. Rikets säkerhet är täckskäl för paranoida och idiotiska tankegångar.

Donera organ eller inte?
Självklart ska jag leva. Jag kan mycket väl tänka mig att betala för att överleva. Bara jag går först i kön och mår bäst. Varför ska jag sedan donera organ. Jag är mycket tveksam till att någon vill ha mina organ med tanke på min livs stil.

För eller emot dödsstraff?
Jag vill själv inte att någon ska kunna död mig utan straff. Därför är jag emot det.

“Skvallra” eller inte?
Har jag personlig vinning på en sådan sak så ja. Jag kan även tänka mig att göra en sådan sak om persons i fråga redan har gjort samma sak emot mig. Om inte någon utav de kriterierna uppfylls så bryr jag mig inte.

Ljuga eller inte?
Självklart så finns det goda lögner. Om jag kan ljuga om något till någon på ett sätt som gör att lögnen är vattentät och att jag på ett eller annat sätt har vinning utav det.

Bidrags- och skattefuska eller inte?
Eftersom att jag är tvungen att betala skatt så är jag emot att bidragsfuska. Alla kan göra det och i slutändan så är det jag som betalar en del av det. Skattefuska har jag däremot näst intill all vinning på och andra personer som betalar skatt får betala.

Labbråttor eller inte?
Eftersom att djur dödas dagligen för att vi vill ha föda så ser jag ingen större skillnad på om de skulle råka dö utav en experimentell behandling. Jag ser hellre att djur dör än att jag skulle dö.

Vegetarian eller inte?
Det finns gott om andra kötttätare i naturen som inte är speciellt snälla mot sina byten. Vi människor har helt enkelt bara raffinerat processen att äta andra djur. Det är en bra proteinkälla som jag personligen uppskattar Dessutom verkar en kost som enbart består av grönsaker ge allvarliga störningar i hjärnkontoret.

Päls eller inte?
Päls är vart skönt och i mina ögon stilfullt.

Regnskog eller inte?
Ser ingen poäng med att bry mig om regnskog. Skog som skog. Blir det en möbel av det så mår jag gott.

Kort kjol eller inte?
Inte mitt problem. Därför ska jag inte bry mig om det.

Plastikoperationer eller inte?
Om det är något som jag vill göra så vill jag att det ska finnas tillgängligt. Jag bryr mig inte om vad andra gör med deras utseende.

Legaliserad prostitution eller inte?
Att två personer har sex utan att involvera pengar är lagligt. Varför ska det vara olagligt om jag vill köpa eller sälja det som en tjänst.

Civilkurage eller inte?
Känner jag inte personen så skiter jag i det. Har jag vinning av det så kan jag involvera mig.
Får man skämta om allt?
Ja denna blogg är et bra exempelpå att frispråkighet borde gå före moral och andra fåfängor.

Tvångsomhänderta eller inte?
Detta är ett områda som är otroligt snårigt. Så lönge det inte är jag som blir omhändertagen eller att jag på annat sätt skulle lida av det så är jag för det.

0 kommentarer: