Miljöfanatiker

Personer som höjer deras ideologi om miljön och hur de vill bevara den eller vad de nu kallar det har jag stött på allt förmånga gånger. Att göra en politiks ideologi till en så pass viktig sak att man bortser och rent av blundar för allt annat. Jag har inget ord för det med ordet extremist är för mig inte rätt. Ekoterrorist är ett bättre uttryck.

En av de dummare argumenten för att göra din vardag mer otrevlig och skapa en skamkänsla för det civiliserade samhälle alla lever i idag är våran konsumtion utav vatten. De gnäller över att vi förbrukar för mycket vatten och att vi måste minska konsumtionen utav dricksvatten för "att bevara miljön".

Något som dessa illaluktande miljönöter inte tänker speciellt mycket på är det faktumet att min vattenkonsumtion inte på något sätt påverkar eventuell torka på andra platser på jorden. Om jag vrider igen kranen i köket mitt så kommer det inte helt plötsligt regna i sahara.

Ett annat påfund som dessa miljöidioter svamlar om allt för ofta är hur "klimatkrisen" ska vara ett globalt problem. Ok om vi nu följer det så förstår jag inte varför man är emot ett sånt här förslag.

Dubbelmoralen skiner igenom för deras egentliga agenda. De vill att hela världen ska bli ett stort jävla hippiekolektiv där de enda utsläppen som ska vara tillåtna är röken från hashpipan.

0 kommentarer: