Otrevlig i fyllan

Något som jag länge och väl har funderat över är om den eviga frågan stämmer. Blir man otrevlig i fyllan? Kan det vara så att det i största allmänhet är skitsnack. Det som gör folk otrevliga är samtalsämnen, icke kompatibla personligheter och polismyndigheten.

Den tidigare uppfattningen har jag varit tvungen att revidera ett antal gånger och än en gång så måste jag fundera och revidera den. Här om kvällen satt jag en lokal hamburgersylta och funderade på vad som skulle hända resten utav kvällen. Nykter och förare var jag så alternativet alkohol föll bort brutal fort.

Under tiden jag funderade så la jag märke till alla personer som stod utanför. Som vanligt fördömde jag deras förkastliga handlingar och irrationella beteende. Som av en slump så lyckades jag känna igen vad som klev ut ur en taxibil. Den där karaktären kände jag igen.

Jag gick ut för att se om jag hade rätt och om möjligt utbyta några ord innan han hade hunnit springa iväg. Den uppenbara berusningen syntes länga vägar då han inte frös trots sparsam klädsel och 15 minusgrader.

Hojtande och ropande fungerade ytterst dåligt. Nästan alla andra personer i kvarteret såg och uppmärksammade mig. Men personligheten jag sökte kontakt med drömde sig bort i fyllans fantastiska felsteg, nikotinintag och ett oförståeligt mummel i mobiltelefonen.

Förgäves. Alla mina ansträngningar var till spillo. Gör det då denna person till en otrevlig människa? Tidigare minnen indikerar motsatsen. Kan det kanske vara så att man ska revidera sina minnen istället för sina åsikter.

Om du undrar vem personen är så kan jag enbart referera till denna sida.

0 kommentarer: