Hårt beroende

Idag har jag kommit till att bakisföda sannerligen hjälper. Vaknade med lite torr strupe och mage som suktade efter vätska. Inget illamående, ingen huvudvärk eller annan grövre åkomma.

Efter en liten stunds funderande så koma jag däremot fram till att jag inte kan göra ett skit av de jag har planerat idag. Jag kan inte inhandla mat, jag kan inte beställa grejer på internet.

Anledningen är enkel, jag liksom många andra är slavar under ett rektangulärt plastkort. Detta kort råkade jag knäcka igår under ett krogbesök. Tappert så försökte jag sätta ihop det med eltejp som jag av någon mystisk anledning hade i fickan. Men ack så förgäves, bankautomatfanskapet tuggade i sig kortet och vägrede att spotta ut det.

Efter mycket svordommar åt automaten en kastad cykel som var i närheten så blev jag lugnad utav folk i min närhet. Förbannelse och helvette över detta slaveri under de fördömda plastkorten!


Jag börjar skarpt fundera på om att skaffa ett nödkort. I fall om att de skulle skita sig riktigt hårt och liknaned situationer uppstår fler gånger.

0 kommentarer: