Katrineholmsresan

En vacker måndagskväll så kom jag och diverse folk i min närhet på att vi skulle dricka alkoholhaltiga drycker för att fira slutet utav allt förbannade plugg i skolan inför sommaren. Måndagen blev vald pga av att vi hade en ledig tisdag och vädret var som plockat ur en Pripps Blå reklam.

För ovanlighetens skulle så samlades vi i Tor-Björns lägenhet för att inleda festiviteterna. Nu så här i efterhand så kan man fundera på varför vi valde att tränga in 10 pärs i en lägenhet som är mindre än sovrummet mitt eget.

Efter en hel del drickande så hade iaf planen att gå till McDonalds för att först äta där för att sen släcka stället kommit fram ur ölburkarna. På vägen till Donken så svängde självklart fjärsman in på gatan och undrade lite över var vi var på väg och varför vi var så ystra på en måndagskväll.

Efter en snabb förklaring om att vi skulle besöka grillen på innergården och en del andra förklaringar så lyckades vi pilla undan problemet. Sorglöst började promenaden på ca 300 meter och en 20 minuter senare så hade vi alla samlats inne på stället.

För ovanlighetens skulle så hände inte speciellt mycket där så vi bestämde oss att sätta planen i verk. Just utanför dörren så skedde andra saker. Följande filmklipp från en pletora av olika telefoner den kvällen förklarar vad som hände och varför vi tillslut bestämde oss för att skita i Donken och istället ta med denna karaktär till efterfesten på Kyrkbacken.



Jag bokstavligen vred mig av skratt och mina vänner hjälpte mig sedermera att ta mig därifrån.

Katrineholmsresan blev en lustig upplevelse som jag förmodligen aldrig kommer att glömma.

0 kommentarer: