Å nej jag är försenad

Likt en feminist med sand i fittan och en isglass i röven har det svenska tågresenärerna spytt galla åt allt och alla. Jag har förvisso ingen nytta av tåget då jag bor i norrland och närmaste tågstation ligger närmare 7 mil bort.

Men alla dessa förbanande fittor i södra sverige och specielllt de där kaffelatte sörplande fjollträskarna i stockholm som helt plötsligt inte kan ta sig fram. Herre jävlar va de gnäller.

"Å nej jag missade pendeln å jag blir 15 minuter sen, och det finns ingen information"

Här är lite jävla info. SNÖ! Jag har metervis av varan utanför fönstret mitt och det har varit så i många år nu. Vist det är närmare 25 minus ute just nu så man är kanske inte ute i onödan men ändock så har jag inga problem att ta mig fram om jag så känner för.

Just nu håller drösvis av folk där hemma på med att blogga och diskutera om vad det är för fel på det svenska järnvägsnätet. Hur kan det komma sig att det inte verkar vara dimensionerat för lite snö?

Inte nog med att det enda sätet att lösa problemet verkar vara att skotta järnvägen för hand nu ska t.o.m försvaret måsta rycka in.

0 kommentarer: