Schlager

Efter en hel del funderande så har jag kommit fram till varför jag avskyr schlagermusik, allt jävla jippo runtomkring och den minst sagt osmakliga förföljelsen som kvällspressen sysslar.

Först av allt bör det idag vara ett faktum att person som uppskattar schlagermusik inte tycker om förändring speciellt mycket. Plocka en låt från när som helst de senaste 40 åren, applicera just det årtiondets musik stil och Voilà.

De senaste åran så har iaf SVT lyckats sparka liv i det gamla döda kreaturet som är just schlagerfestivalen är. Dela upp det i ett flertal olika program runt om i landet, att det ser lika dant ut i TV soffan spelar ingen roll. Envisas med att just din röst som du kan ringa in kan hjälpa små pepparkaksbarn i afrika som har fluglarver i näsan.

Allt bara för att publiken ska få en sån där mysig artificiell känsla av att just deras telefonsamtal gör något gott. Det faktum att du sitter och ser på TV i ditt radhus och trycker i dig en massor utav läsk och chips i fredagskväll blir som bortblåst.

Men när den överdrivet åksjukeframkallande klippningen utav musik är färdig då. När de plastiga och stela skämten som har krystats ut ur någon komiker har dragits, och den livsviktiga röstningen är klar. Tro inte att det är färdigt då.

Nej för nu springer kvällspressens "journalister" fram ur sina små hålor. Med en enorm törst på glamor, intervjuer och analyser av spektaklet som nyss ägt rum. De ska nu förmedla deras bild utav denna vidriga skapelse.

Med sedvanliga syftningsfel i rubrikerna och medvetna misstolkningar utav vad som har hänt så får den mystiska skapelsen som kallas för schlager ytterligare ett lager utav b-medians glasögondimma över sig.

Det jag inte uppskattar är hela jävla paketet som tvångsmatas ner i strupen på folk i det avlånga landet Sverige. Var fan du än tittar just nu i sverige så stöter du på skiten. Även fast jag medvetet gör allt i min makt för att undvika det så blir jag ändå utsatt för det.

0 kommentarer: