Näthat

Kort beskrivning av vad jag gjorde för ungefär en timma sedan.

Sitter på arslet, slösurfar. Hittar något intressant på någon site. Hittar en artikel som involverar "näthat" och en professor inom ospecificerat ämne.

Hjärnan min börjar glöda av ogrundade uttryck och påståenden om hur internet och människan fungerar. Jag läser på och plockar fram lite sunt förnuft ur min egna skalle och pillar fram förljande text:

Förbannade dåliga ursäkt till att universitetsvärlden har inflation i deras intelligenskvot. Dumfan påstår att det är unga människor som gömmer sig bakom anonymitet och deras oförmåga till att kontrollera sina känslor som får dem att skriva elaka kommentarer på internet.

Inte nog med att denne Åke Pålshammar kallar mig och det jag sysslar med för psykopatiskt. Han placerar mig i någon form utav minoritetsgrupp som ska vara reserverad för fjortisar och landsbygdspolitiker.

Jag kan gå med på att denne Åke Pålshamma har ett fundamentalt oförstånd om hur internet fungerar och okunskap om vad 4chan är, men att göra ett indirekt påhopp på mig ska stå honom dyrt.

Därför vill jag att alla som kan eller har förmåga till det att gräva upp skit om denne Åke Pålshammar och om möjligt skicka en påse skit i posten hans.

0 kommentarer: