Test på internet

Ahhh FUCK! Helvette jag har blivit stämplad som en jävla folkpartist i ett helt ovetenskapligt och onödigt test som en random skvallerblaska har publicerat på internet. Inte nog med att testet verkar vara baserat på jornalistik från en öppet hjärndöd redaktion så verkar tydligen hela jävla bloggosfären ha skitit ner sig av gnäll.

För helvette, jag vet vad folkpartiet står för. De står för ett förtryck av folk och speciellt av minderåriga som enbart kan matchas av DDR. Att ge lärare rätt till att både vara dommare polis och bödel ger inte unga människor här i landet speciellt mycket förtroende för vuxna.

Folkpartiet vill övervaka nästintill allt och hur mycket som helst av det. Fick de som de ville så skulle alla skolelever röntgas innan de fick tillgång till skolan som de genom lag tvingar barn och ungdomar att gå till. Fick de som de ville så skulle de installera kameror på skithusen på skolor så att eventuella hyss kan motverkas.

Vissa saker som folkpartiet står för kan jag sympatisera med. De har en vettig ståndpunkt med deras miljöfrågor. De har en delvis vettig financiell politik och en del anndra småsaker kan jag sympatisera med. Men på det stora hela så sätter jag folkpartiet i samma kategori som Augusto Pinochet.

Det där lilla frågeformuläret som SvD har publicerat ger jag inte mycket för.

0 kommentarer: