Bloggen går...

Det här är som sagt min blog. Av någon anledning så kom jag på att jag har en himla massa tankar som jag bara måste få skriva på internet och det här är det klart enklaste sättet att få ut mina tankar på internet.

Förhoppningsvis så kommer jag att skriva i den här, med lite otur så kommer jag att som vanligt tycka att det är jobbigt och tar för mycket tid och därför skita i att över huve taget skriva i den och lite senare glömma bort den.

Om jag kommer att skriva i den så blir det inte direkt det vanliga som man kan hitta på internets bloggar. Jag kommer inte skriva ett ord om hur synd det är om mig och att jag ska ha så mycke problem. Världen är helt enklt större än bara "mig", och för dom som inte insett det är så tycker jag att det bör inrättas passande vård för dem.

Jag kommer inte skriva om hur synd det är om folk som bor i tredje världen som dör av AIDS. Jag bryr mig inte om hur världen just nu håller på att gå käpprätt åt h-vete eller att mellanöstern just nu blir sönderbombad.

Det jag bryr mig är folk som gör något åt sina egna och andras problem. Folk som tar tag i saker och gör något. Det finns för lite sånt folk här i världen och för mycket folk som bara vill sitta på sina feta arslen och bli matade med det senaste skvallet från tabloiderna.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Därför läser jag din blogg.