Cancer pinnar

Jag är en rökare. Det är jag stolt över. Jag tycker att det ska vara upp till var och en om de ska få röka eller inte. Officielt sätt så är det så i sverige. Föutom att en arbetsgivare har rätt att inte ge dig ett jobb för att du är rökare, polisen har rätt att stoppa dig i förhör och fängsla dig en kortare stund för att du röker på fle ställe.

Listan är lång över saker och ting som en rökare inte får göra nu för tiden. Som om det inte vore nog så måste man ta och betala skatt som bara fan för cigaretterna. Jag tror inte att dte finns någon "folk grupp" som är så diskriminerad som rökare. Därför vill jag att du käre läsare tar upp kampen och kämpa emot dem som vill förbjuda och bannlysa rökning och tobaks användning.

Den fria viljan att få göra som man vill ska gå före folk som "vet bättre" och annat pattrask som tror att hela världen snurrar runt dem. Nä nu blev jag less på att argumentera för mig själv ska ta ett bloss...

0 kommentarer: