Filmen som skrämmer mest....

Jag tog mig tiden till att se filmen Jesus Camp. Aldrig förr har jag varit så nära på att bryta ihop av rädsla och vrede. Den här filmen borde om något visas på alla skolor runt om i världen för att visa på hur pass fel religion kan bli.

Jag har inte sett en film någon gång som helt utan special effekter, helt utan datoranimeringar och måttliga mängder skrämmande musik. Filmen visar hur pass snedvriden en religion kan bli och hur pass vridet saker och ting kan göras som från grund och botten handlar om att vara en människa i världen och inte mörda varandra.

Om du läst mina tidigare inlägg så är jag inte en religiös människa, jag anser inte mig själv vara troende eller för den delen ha tagit till mig någon form utav generell religion. Jag anser mig själv en ateist.

Jag till skillnad från många andra tycker att varje människa ska få tro precis vad som än passar dig. Så länge inte den tron börjar skada dig själv, andra runt omkring dig eller försöker börja påverka samhällets funktioner eller förvanska vetenskap och det politiska etablissemanget.

Kort och gott så får du tro precis vad fan som helst för min del, så länge jag eller resten utav samhället inte behöver lida utav det.

Tillbaka till den här filmen då som får mig att skita ner mig och allvarligt börja fundera över varför USA som land håller på att falla samman. Inte på grund utav krig mot andra länder. Inte på grund av ekonomiska problem. Men på grund av att folket i landet börjar ta sin religion som vetenskapliga faktum och grund för deras politik och lagar.

Jag ska fortsätta skriva om den här filmen och budskapet som den framför senare, jag sak på jobbet snart så go natt me er.

1 kommentarer:

boop sa...

Varför bry sig om det någon tror så länge det bara skadar den personen i fråga, mindre idioter för resten av oss att stå ut med.