Snabba slutsatser

De senaste dagarna så har det formligen stormat kring den stackars centerpartistiskan Annika Qarlsson. Allt för att hon drog en något förhastad slutsats om att unga män och piratpartister.

Som brukligt så formligen överöstes hon utav diverse glåpord från unga män som tyckte att hennes logik var som dragen rakt ur ändtarmen.

Idag ska jag därför hata på alla dessa jävla idioter på internet som inte tål minsta lilla kritik. Så fort jag eller någon annan skriver något som ens nämner till att kritisera piratpartiet, dess syfte, sympatisatörerna eller något annat som de löst skulle kunna vara sammankopplade med så formligen överöses man av obildade och dåligt genomtänkta kommentarer.

Nu ska jag förvisso inte kasta sten i glashus då jag själv är ganska duktigt på att sätta idiotstämpel på det mesta. Men det finns en riktigt stor skillnad. Folk verkar fårstå att jag har något som kallas för humor, förmåga till självkritik och andra förmågor som enbart högre ställda primater anses ha.

Så därför så tycker jag att Annika Quarlson's blogg borde filtreras på samma sätt alla andra sidor på internet. Jag vill till och med berömma henne för att hon visar att en gråhårig gammal stofil inte behöver sitta fast i det gamla tankar och hylands hörna.

0 kommentarer: