Skåne i ett nötskal

Förvisso hade jag sen tidigare fördommar om att skåningar är av ett helt annat folkslag än resten utav svenskarna. Men som förstående och någtotsånär medmänsklig människa så begriper jag mig inte på främlingsfientlighet.

Har som inte riktigt begripigt varför jag ska vara aggresiv mot andra människor bara för att de inte härstammar från trakten. Förvisso så finns det inte speciellt många skåningar i norra sveriges skogar. Personligen tror jag att det finns fler kurder i norra sverige än skåningar.

Hur som haver så såg jag ett litet klipp från den statliga televisionen där invånarna i en liten kommun vid namn Vellinge verkligen visade färgen.




Håll i dig. Kärringen i början där låter som att hon refererar den här sidan.

Varför kan vi inte göra så här i stället. Skicka ut de där främlingsfientliga nötterna till Danmark å sen så kan vi ta deras arbete och ge till invandrarna så att det blir en del utav det svenska samhället precis som alla andra.

Den enda anledningen att en del unga invandrargrabbar ställer till med bråk och problem är att det inte har något vettigt att göra. Det är exakt samma sak som händer när samhället inte ger svenska unga killar meningsfull sysselsättning.

0 kommentarer: