Fler störande personer

Nyligen fick jag möjligheten att spendera tid på en arbetsplats. Jag som trodde att solen skulle gå upp i väster och arbetsförmedlingen skulle bli hjälpsam innan det skulle ske.

Hur som haver så har nästan alla arbetsplatser störande moment som brukar kallas för arbetskamrater. Personer som du är tvingad till att fungera socialt med för att kunna utföra arbetat. Ungefär som att du skulle en vacker dag bli polare med alla skumma grannar du har runt omkring dig för att kunna gå på skithuset.

På denna arbetsplats så har jag stött på en sorts person som måste vara ganska ovanlig. Eller så är det så att nästan alla exemplar är förvisade till obskyra delar av internet och korridorer på universitet.

Personen jag talar om är den där dryga jävla sorten som fan inte kan acceptera att saker och ting är som de är och alla jävla argument i världen kan inte göra dem annorlunda eller bättre. Den där sorten som ser sitt eget medvetande som en paradox i universum och tycker det är roligare att dekonstruera sättet en mening är uppbyggd än att tackla helheten och syftet med meningen.

Acceptera för helvetet att du är en liten jävla obetydlig skit på jorden och alla dina kurser i filosofi har absolut inget som helst värde. Den här sortens person är med allra största sannolikhet uppfostrad i ett djupt religiöst hem där de har blivit påtvingade en ett budskap om ditt eget syfte.

Men efter som att alla revolterar mot sina föräldrar så söker de en annan förklaring istället för att bara acceptera att de egentligen inte finns något jävla syfte i världen för just dig. Därför så kan jag med min egen version av logik komma fram till att alla dessa nötter som läser filosofi för att ifrågasätta är hjärntvättade till de vid barnsben.

0 kommentarer: