Hallå där...

Två ord som kan få min hjärna att sända ut hatsignaler genom varenda por på kroppen min är just de avskyvärda och onödiga orden "hallå där.

Jag vet egentligen inte vad det beror på. En hjärnskrynklare skulle säkert koppla det samman med något barndomsminne och trauma. Personligen tror jag att det är en alldeles utmärkt stämpel på folk.

Det förljer en ganska enkel princip, använder en person uttrycket slentriannässigt i början på menningar eller som ett kraftuttryck så borde stämpeln idiot ristats in i panna på dem. Jag har inte stött på en enda person med vett och förstånd som uttrycker sig på det sättet utan att visa kraftiga tecken på idioti.

När jag tänker efter så skyr jag en artikel som är skriven om den börjar med de bevingade två orden. Står den i en rubrik så bläddrar jag sida eller surfar någon annan stans.

Så vilka är det som använder orden då? Kan det finnas en rak korrelation mellan användandet av uttrycket och min personliga åsikt om avsaknad av intelligens . Fan måste jag läsa igenom mina äldre inlägg, men hallå där tänker du...

0 kommentarer: