Bantningsmetoder

Inget nytt, att lista alla bantningskurer som det skrivits om i skavallerblaskor skulle tag mig resten av livet. Alla de olika "kurerna" lovar att du ska gå ner ett halvt ton på 2 dagar utan att lyfta ett finger eller för den delen nämna hur pass mycket vikt du kan minska genom att inte dricka vätska på ett bra tag.

En av mina favoriter som verkar vara väldigt svårt att ta död på är den så kallade Atkinsdieten. Efter några sekunders googlande så ska idéen kläckts utav en briljant snubbe vid namn Robert Atkins.

Personen vill kalla sig själv för doktor, jag vill kalla honom för ett geni. Han marknadsför en diet där det är helt OK att leva på enbart friterade hamburgare med hur mycket sås du än vill ha till , desto fetare sås desto bättre. Men att äta en sak som ett äpple är inte bra.

Han har lyckats få en hel drös med anhängare efter sig genom att ge så kallade "vetenskapliga bevis" för att det fungerar. Om du läser raden ovanför så börjar du förstå ungefär hur hjärndött det är att följa hans råd.

Anledningen till att jag kallar honom för ett geni är för att han har lyckats marknadsföra en idé som vilken idiot som helst kan se rakt igenom, han har lyckats med att få en mindre nation av tabloidläsande knäppskallar efter sig som påstår att det fungerar och sist men inte minst. Han har tjänat en löjlig mängd pengar på allt ihopa.

Så om du känner för att banta. Gör som den etablerade vetenskapen ger till råd. Ät i måttliga mängder av allt. Det betyder ite att du enbart ska leva på en sak eller att du ska helt avstå från någonting annat.

MOTIONERA!!! Jag känner inte till en metod som säger att du ska lyfta på arslet och göra något. Men jag känner inte till någon metod som är så pass effektiv som att motionera tillsammans som du slänger ut all djupfryst pizza och chipspåsar.

0 kommentarer: