Kyrkans propaganda maskineri

Som så många andra här i sverige så är jag en icke troende människa. Jag tror inte på någon gud, jag känner inte behov eller lust att ha en låtsaskompis när jag är nykter.

Jag tror inte på någon idag erkänd eller icke erkänd gud/kraft/skapare eller liknande. Jag tror inte heller på vetenskap. Jag vet att all den naturvetenskap som finns, är väl beprövad och erkänd i sin helhet utav det etablerade vetenskaps samfundet.

Jag är en människa som anser att rationella tankar (i nyktert tillstånd) är något som ska styra världen. Gamla sagor som förvanskats genom årtusende av taskiga översättningar, folkmun och allmänt missförstånd ska inte styra mitt sätt att leva eller säga åt mig vad som är rätt och fel.

Ordet helig för mig är ett ord jag använder för att förlöjliga troende, samfund och moralpredikande arslen.

Med allt det jag nu har skrivit så kan jag med gott stöd av andra rationella människor anse att religion står för störredelen utav alla problem här i världen.

Alla konflikter i mellanöstern beror idag och för en lång tid framöver på "heliga skrifter" och hur de tolkas olika. De som tolkar, vill ha makt, pengar och attraherande klentel att ingå samlag med på ett eller annat sätt.

Om inte religion eller liknande skulle finnas idag så skulle väldigt mycket problem. Krigs zoner, internationella problem, idiotiska uttalanden och även delar av hungersnöden i världen skulle minska.

Olika former av rasism, nästan all form utav terrorism och extremism i olika former skulle reduceras till nästan ingenting runt om i världen.

Mitt förslag, baserad på rationella tankar, ej påverkade av diverse skrifter, uttalanden, påstående och annat skitsnack. Avliva alla religiösa ledare, predikare, helare, spågummor, frälsare, religiösa ledare och liknande patrask.

Bränn alla heliga skrifter, nämn dem enbart i sammanhang i historieböckerna som en mörk tid av oförstånd och allmän katastrof i människan historia.

0 kommentarer: