Än en gång sitter jag mitt i natten och börjar bli lite lätt filosofisk av tröttheten av att ha varit vaken för länge. Efter att ha läst igenom det jag skrev live från arbetsförmedlingen här om dan så börjar jag fan inse själv hur förbannat fucked up mitt liv är. Men istället för att gräva ner mig själv i självömkan och anekdoter om hur pissigt livet är så ska jag för en gång skull ta och lyfta fram en person som faktiskt har gjort nått som förbluffar de flesta svenska idag

Fredrik Reinfeldt. De borgarblåas mesias som steg upp till tronen av det svenska samhället. Den genom socialdemokratiska andan i sverige lyssnade på orden som kom ur det borgerliga blocket och svalde det med hull och hår.

Nu börjar en del som känner mig lite närmare och har ett humm om min politiska filosofi lite svårt att klura på varför jag inte målar upp Reinfeldt som satan själv efter en makover av FAB5 folket.

Fredrik Reinfeldt lyckades iaf att komma till makten i sverige genom ett ord som kallas för marknadsföring. Han åkte frivilligt igenom landet i en buss som ett jävla dansband med en den kanske gnälligaste människan vid liv som styr centerpartiet. Han lyckades komma med en kompromiss som de frireligiösa fanatikerna svalde och bildade ett samarbete med folk-fascisterna. Han lyckades att klä om det borgerliga blocket i en mer socialliberal kostym och mest fascinerade av allt så lyckades han att få hela det svenska folket att köpa samma gamla produkt med det nya skalet.

Ungefär 2 år efter att folket la sina röster i lådorna så har det svenska folket nu kommit fram till att de som borgarna lovade, kanske inte alltid blir utfört på det sätt som de hoppats på. De lovade att skapa ekonomisk tillväxt och att ta bort fastighets skatten. De lovade att städa upp i det bidrags samhälle som sossarna skapat och de håller just nu på att införa ett kontrollsamhälle för att folk ska kunna känna sig mer trygga i sin omgivning.

Nu börjar folk säkert att fundera om jag inte har rökt ner mig eller slagit i huvet. Det jag vill framföra är att Fredrik Reinfeldt har lyckats med att marknadsföra sig. Han har lyckats med att sälja en produkt till det svenska folket som de allra flesta idag vill ge återbud på. Han har visserligen en stor stab med folk bakom sig men säga vad man vill om Fredrik Reinfeldt men har lyckats med något som det svenska folket idag skulle säga var omöjligt att genomföra.

0 kommentarer: