Päls

Jag har yttrat mig tidigare om naturens lagar, den starkaste överlever, nästan iaf. Den som överlistar den andre överlever. En fullvuxen tjur kan utan någon större ansträngning ha ihjäl en människa om det så passar den. Men ändå så äter vi dagligen rött kött från just kor och tjurar. Hur kan det komma sig att jag talar om mat när rubriken är päls?

Jo jag personligen har inga problem med att andra vill bära päls på sig. Om djuret som blev en mössa eller rock inte lyckades överlista människan så har det i mina ögon något med naturens lagar att göra. Människan har lyckats överlista de flesta djuren här i världen. Jag ser ingen skillnad på grisen som blir till bacon, kossan som blir biff eller minken som blir pälsmössa.

Hur kan det då komma sig att Svensson generellt sätt är emot uppfödandet utav pälsdjur? Det är helt korrekt att föda upp djur för att äta men inte för att skapa klädesplagg av. Förklara logiken eller ska hyckleriet fortsätta.

0 kommentarer: