En halv miljon

Jag vet att frasen "leka med tanken" är reserverad för sociala missfall men för en gångs skull så kanske den skulle passa. Låt säg att du en vacker dag fick närmare 500 000kr på kontot.

Är det bara jag som skulle släppa det jag sysslade med för tillfället. Springa iväg till närmaste dator och beställa en biljett till var som helst här i världen? Inte fan skulle jag fundera på att fråga banken om de råkat göra fel eller för den delen ens komma till tanken att ge tillbaka pengarna.

Möjligheten att göra näst intill vad fan jag än vill i ett halvår skulle sätta så mycket griller i skallen på mig att jag skulle skita i allt vad som heter ansvar, etikett och moral. Förvisso så skiter jag ganska mycket i de tre sakerna idag, men det skulle kunna hända så mycket mer roliga saker här i livet.

Om det nu skrivs någon moralpredikande kommentar till detta så kommer jag personligen se till att du skinnas på allt du äger och har, så att jag kan fara till sydostasien och leva livet.

0 kommentarer: