Amerikansk media

För ett ganska bra tag sedan så skrev jag nått i stil med att en del utav den amerikanska median är ganska ordentligt högervriden och att deras reportage borde tas mer som komedi än seriös media.

För ett litet tag sen så upptäckte jag dessutom att Fox News har video på deras hemsida. Varför inte plocka ett videoklipp därifrån och se hur pass snedvriden deras rapportering är.




Oj oj oj. Först av allt så märker man den där amerikanska flaggan i bakgrunden. Jag undrar vad folk skulle säga om Rapport skulle ha en svensk flagga i bakgrunden för jämnan?

Sen så funderar jag lite över hur kontroll över hela bränslekedjan i ett kärn energi program skulle kunna innebära att man helt plötsligt har kärnvapen i sina händer.

Kontroll över hela kedjan i ett atom energi program betyder att man bryter, anrikar, framställer energi och sedan tar hand om det överblivna bränslet. Kort och gott det som i princip alla andra länder med kärnkraft har gjort i över 50 år.

Efter det blir de kritik över att Obama nu börjar med samtal om hur Irans kärnkraft inte ska resultera i problem för omvärlden. Lustig tankegång, samtal måste vara bättre än att sitta vid sidan av och inte göra ett skit.

Utöver det så kallar man samtal "inte en policy, inte en strategi," "administrationen verkar inte ha någon policy emot Iran". Jag undrar ganska starkt över vad det här klippet är om USA inte har någon form utav Policy emot Iran. Jag funderar dessutom över vad resten av världen gör för att kunna komma överens, samtal ska ju tydligen inte ge någon form utav framgång.

Det enda som de verkar ha förstått är att det inte är den Iranske presidenten som har det sista ordet i Iran.

0 kommentarer: