En lyckad fest

Jag ska nu bryta en personlig regel jag har. Den regeln är att alla personer som skriver onödiga listor om skit som ingen bryr sig om borde avlivas och om jag själv skulle göra det så har vem som helst i min närhet både rätt och samhällets förstånd om att personen måste plockas bort för allmänhetens bästa.

Nog om hur andar personer skriver bloggar. Jag har nyligen varit på en fest och vill därför göra en liten list på vilka ingredienser en lyckad fest måste innehålla.

1. Mat. Grillat, pizza, bullens pilsner korv. Vad som helst bara inte bäst före datumet är utgånget och det ska helst vara ordentligt saltat och smaka bra med bearnaisesås.

2. Stora kvantitet alkohol. En del personer verkar inte begripa att om den här punkten bortses så är allting tillbaka till skolandans runt 4 klass.

3. Blanda umgänge. Att ha en fest med bara folk som man känner sen tidigare är inte kul. Mixa upp med random folk. Att ropa in folk som råkar gå förbi balkongen är ett hett tips.

4. Spendera inte allt för mycket tid eller pengar på krogen. Spendera mer tid på att ta dig dit. Det finns alltid kul grejer att göra på vägen till och från krogen.

5. Ställ till en scen. På den lokala hamburgersyltan dvs. Det brukar allt som oftast resultera i att du får maten snabbare kanske en extra burgare om du har tur.

6. Hitta på nått riktigt kul på vägen till efterfesten. Personligen så streekade jag halva vägen och bar med mig en björk med massa fjädrar i.

7. Se till att efterfesten inte ligger allt för långt ifrån där du ska sova. Mest av allt för att det är ett helvette att få ett ragg annars och att vakna upp dagen därpå halvliggandes i en soffa gör att bakiskänslan blir så fruktansvärt mycket värre.

0 kommentarer: