Bortglömd blogg

Efter lång frånvaro och hårt arbete från min lever så återkommer jag nu från nästan 2 månaders avsaknad. Jag, Sundström som fyller internet med de klokaste av tankegångar har tagit mig tid att besöka diverse event för likasinnade personer och diskuterat en del tankegångar som jag och många med mig har haft.

Att IPRED lagen är en grov våldtäkt på din egen rättsäkerhet är inget snack som saken. Det finns fler personer än mig på internet som argumenterar så otroligt mycket bättre än om dess innebörd.

Det många inte har funderat ut än är dock att IPRED lagen kommer att skapa en ny klass utav människor på den här planeten. Människor som kommer att ha rätten till allt du förmedlar via internet, telefon eller annan form utav elektroniskt kommunikationsmedel.

Om jag som rättighetsinnehavare vill jävlas med min granne låt säga så är självklart det första jag hittar tag i vederbörande persons IP nummer. Börjar fabricera ihop loggar om diverse saker. Sen gå till en "domstol" och kräva att myndighet ska traska in hos min granne och plocka på sig allt som är mer avancerat än en glödlampa.

Med tanke på hur segdragen en rättegång kan vara så borde det innebära att all elektronik är hopplöst gammal och jag kan åtnjuta en härlig känsla av att min granne inte kan, eller har rätt till ett skit av allt helvette som jag har ställt till med.

0 kommentarer: