Värdelös statistik

Att det finns värdelös statistik som inte bevisar eller motbevisar någonting är det många som vet. Men vad är då värdelös statistik. Tja bara en sak som jag ko på lite snabbt är att jämföra hur ofta orden ryssland, kristdemokraterna och kebab används på svenska bloggar.


Minst sagt värdelöst vetande och en graf som inte bevisar ett förbannade skit om någonting.

Men eftersom att jag är så otroligt sugen på att vrids och vända på saker och ting så ska jag göra följande påstående.

Ryssland håller på att förtrycka all kebab i landet som tydligt leder till att terroristorganisationen kristdemokraterna får en stark närvaro i bloggosvären.

Jag tror jag ska starta en organisation som enbart ska syssla med att skpa värdelös statistik som inte bevisar ett skit. Just fan det finns redan en sån.

0 kommentarer: