Fy fan åt Engla

Rubriken är mest av allt till för locka till sig läsare som enbart kommer på att läsa nått för rubrikens slagkraft. Ja det är plockat från skavallerpresen och jag skäms inte en sekund för det.

Det jag vill framföra är att jag tycker medias övervakning av dödsfallet på flickans död är näst intill pervers. Löpmeter av tidnings artiklar och rubriker om det har publicerats. Timtal av TV och radio tid har gått åt till det. Det är som att media vill suga i sig och verkligen gotta dig i den tragiska händelsen.

Det finns självklart en anledning till att tom SVT gottar sig i det. Föräldrarna tillåter det och vill det. Många började allvarligt att fundera över varför SVT skulle sända en liten flickas begravning på TV. Vi fick svart på vitt ett svar av den som var ansvarig, föräldrarna vill det.

Jag brukar inte vara den som brukar predika etik och moral men det finns en del saker som faktiskt inte allmänheten bör rota i. Det är andra personers sorg. Jag är ganska säker på att du inte vill ha rubriker om hur en släkting till dig dog. Jag är ganska säker på att de flesta anser att en begravning är till för de allra närmaste i familjen. De som sörjer och saknar henne.

I slut ändan så vill jag framföra min åsikt om vad som är fel i hela drevet just nu. Om media inte hade fått tillåtelse att gotta sig i fallet hade det med största sannolikhet inte funnits den mängd skit som manglas ut just nu i rubrikerna.

Kort och gott. Englas föräldrar mediakåta idioter som om något borde begravas i samma veva som ungen själv.

1 kommentarer:

Anonym sa...

*applåder* Äntligen någon som förstår vad jag menar... Folk tycker jag är dum i huvudet när jag säger samma saker som dig :/...