Schlager

Schlager, melodifestival, kalla det vad du vill men varje år så kommer den som fuktig alkis instampandes i all media i hela sverige. Musiken i sig har jag inget emot, eller ja den är ganska motbjudande, men om du har lust att lyssna på det så ska jag inte stoppa dig.

Det jag är emot ät att i varje hörn och del av landet, varje politisk debatt, alla nöjes sidor i tidningarna och till och med dagens industri kan inte hålla sig borta från spektaklet som kallas för "Eurovision song contest".

Likt en transsexuell pundare iförd rosa manchester och doppad i frityr smet så stampar den in i ditt liv vare sig du vill eller inte. Var enda blogg som ska handla om mode och nöjesliv gottar sig i det och skrivar kilometer på kilometer av text om dittan och dattan. Medias uppvaktning av företeelsen är för mig ett mysterium.

Jag begriper inte hur det är möjligt att halva europa sitter och tittar på smörjan som kablas ut på dagens skärmar. Kan det verkligen vara så att den generelle europeen har så jävla dålig smak att det vill kalla schlager för kultur.

0 kommentarer: