Video bloggande

Detta fenomen som kallas för video bloggande eller Vlogg, eller Vidlogg. Skit samma. jag kallar det för blogg för personer som är för dum i huvet för att kunna skriva.

Nu kommer säkert en hel drös jävla nötter att skriva till mig med argument som:
"en video kan visa så mycket mer än vad ord kan beskriva"
"det är enklare att visa sin kreativitet med en video"
"jag får fram mitt budskap på ett helt annat sätt"

Vist. En del utav de där argumenten är helt eller delvis korrekta.Men låt oss då inte glömma bort de budskapen som oftast sprids via bloggar. Just det INGENTING! Så nu har man ett helt jävla internet fullt med meningslösa och värdelösa videoklipp på ungefär 2 till 10 minuter som handlar om precis ingenting.

Efter ca 30 sekunders googlande så hittar jag följande videobloggar:






Far åt helvette. En norrman som svamlar om att han har klippt sig. En Idiot från Borås som borde klippa sig och en liten tjej som har ordet fjortis stämplat i pannan i fluorescerande färg.

Min tes är bevisad. Videoblogggande är till för personer som är för tjocka i skallen för att kunna ta till sig tangentbordet och på så sätt del med världen vad de vill. Eller föresten, gör inte det. Ta ert förnuft i sinne och plocka bort er själva.

0 kommentarer: