Irriterande folk

De börjar gå så pass bra för mina följetonger att jag ska prova om jag kan ta och skriva en till. Jag ska inte publicera fler bilder på Ursviks skolan, jag ska inte informera folk om FRA och statens idiotism, det finns så många andra som gör det och jag känner för att gå emot strömmen en smula.

Jag ska ta upp ett ämne som alla smärtsammt väl känner till. Irriterande människor. Jag är starkt övertygad om att de flesta som tar sig tid att läsa den här smörjan håller med mig, om du inte gör det så kanske du tillhör en grupp som jag listar.

Det jag ska skriva om är just den grupp som kallas för: Sportfånar.

Sportfånar är den sorten som redan i tidig åler vaggas in världen av sina föräldrar, allt som oftats är det fadern i huset eftersom att frun i huset antingen är för dum för att förstå, blir misshandlad om hon säger emot eller har skiljt sig.

Sportfånen utvecklar ganska snabbt den där självgoa attityden som behövs för att kunna anse att just en själv är den bästa och för att legitimera sig så säger de att sport är nyttigt och skapar social gemenskap.

Sportfånen är den personen som alldrig skulle kunna komma ur garderoben eftersom att de har blivit fostrad i en sådan låssas matchovärld där sexella aviknigar är tabu och förbjudet. Sportfånen brukar alltid vilja hävad sig själv, kort tempramente självidealisering, dåligt spritsinne och allmän brist på inteligens.

När sportfånen växer upp en smula så fortsätter denna självklart med sport. Sport är som sagt det viktigaste i livet. Någon gång i livet börjar mat bli utbytt mot proteinpulver och vitamintabletter. Detta beror på att de är fostrade till idotism och självklrt så kan de inte tänka utanför sina tånga matcho tankar.

När de blir så pass gamla att de skaffar en livskamrat så har de en viss tendens till att bli problem med deras tidigare livsstil. Det brukar avhjälpas med att antingen lämna sin livskamrat, slå den tills de får som de vill eller på annat sätt tvinga på deras vilja med hot om våld.

Eftersom att sportfånen lever i en låssas matchovärld så måste allting vara manligt, allting från gräsklipparen till diskutions ämnena på krogen. Gräsklipparen måste självklart vara av värsta modell och på krogen diskuteras enbart sexställningar och hur många som de "spänt på".

Självklart så är allt som handlar om sex lögn. De brukar vara den sorten som inte har fler än 3 sexuella partners i sina liv och eventuella våldtäckter räknas inte med.

0 kommentarer: