Ursviks skolan

Äntligen brinner fanskapet ner. Jag skriver inte så för att jag har generella agg emot skolan. Jag skriver så för att skolan i sig borde ha varit riven för många år sedan. Sen länge är det ett faktum att den där skolan som brinner just nu har varit knökfull till brädden med mögel och att
kommunalpolitikerna inte har brytt sig ett skit om det. De har satsat pengar på isladan, sophantering och norrbottniabanan. Död åt de egocentriska satans transvastiterna som styr detta sjunkade skepp till kommun.

Branden började cirka kvart över två och alla källor jag har pratat med säger att den är anlagd. Lite senare ikväll å kanske jag har namn bild och nummer på hjälten som gjorde dådet. Hur som haver så ska de ha sprungit omkring småknattar på taket just före branden började. Den mest logiska och simpla förklaringen vore att de på ett eller annat sätt lyckats sätta eld på skolan.

Nu till det komiska. Skolan har sedan länge varit överfull. Just nu håller man på att bygga ut i den delen som inte eldhärjas, förmodligen kommer den delen vara ganska hårt rökskadad men det bryr vi oss inte om. Sedan länge har en del klaser varit placerade i folkets hus en bit bort för att skolan har varit överfull. Det har byggts till en liten del med 4 st klassrum (de brinner ner just nu) men de hjälpte föga. Hur hade kommunalpolitikerna tänkt sig att ungarna i ursviken ska kunna gå i skola nu då?

Kanske dags att inte satsa pengar på idiotiska järnvägar som kanske behövs i framtiden. Satsa på den lilla framtid som i kommunen har.

0 kommentarer: