Alkholism

Knappt hinner jag posta ett inlägg så hittar jag en artikel om alkoholism. Alla vet att alla blaskor nånn gång lite nu och då skriver en artikel om alkoholens skadliga inverkan på folk och fä.

Det som skiljer den här artikeln från mängden är att blaskan som skriver den ska vara en tidning om och för småbarnsföräldrar. Självklart så innehåller den även en sånn där aftonblask lista på olika tacken som tydligen ska vara livsfarliga och bevisa att du har fallit in i ett beroende. Jag vet inte hur många gånger som jag spytt galla åt sådana listor och nötterna som skriver dem.

Listor av den här sorten är självklart otroligt vetenskapligt framställda. Det behöves ingen utbildning inom området eller någon erfarenhet av beroende behandling. Alla kan läsa listan, svara på frågorna och så får du omedelbart ett korrekt och pålitligt svar.

Personer som har allvarligt tror på sådana här listor må ha fått deras huvud våldfört av en slagborrmaskin.

Efter att ha läst igenom listan så kommer jag fram till att jag och väldigt många personer jag känner och har i min närhet måste vara fullblodsalkoholister.

0 kommentarer: